Americké ministerstvo zemědělství vyhlásilo výběrové řízení na dodavatele e-commerce řešení pro prodej digitálních dat.
Adena Schutzberg z Directionsmag upozornila na svém blogu, že americká Lesní správa, spadající pod místní ministerstvo zemědělství, hledá způsob, jak posílit prodej digitálních dat.
S prodejem lesních map v papírové podobě v USA nemají problém – ročně se jich tu prodá 250 tisíc kusů.
Lesní správa ovšem chce zdvihnout nízké prodeje svých digitálních dat. Proto v současnosti chce zapojit další prodejce, kteří by v e-shopu ve stylu iTunes prodávali digitální geodata.
Cílem je prodávat digitální mapy, interaktivní mapy a mapovací aplikace prostřednictvím existujících e-commerce řešení.
Český úřad zeměměřický a katastrální má vybudovaný fungující e-shop, ve kterém jsou prodávána či distribuována prakticky veškerá digitální data, které ČÚZK spravuje a produkuje. Možná by se americká Lesní správa přístupem ČÚZK mohla inspirovat.
A naopak – ČÚZK by se mohl inspirovat námětem ze zahraničí a prodej svých dat realizovat vedle svého geoportálu také přes jiné prodejní elektronické obchody.
Dovedete si představit, že byste si mapu z produkce ČÚZK koupili například přes Datart nebo Alza.cz, které mají propracované marketingové metody a tudíž způsoby, jak zvýšit objem prodeje?