BUSINESS INTELLIGENCE CLEVER ANALYTICS

CleverAnalytics jedinou českou firmou v soutěži startupů na Web Summitu

Ondřej Tomas z CleverAnalytics na Web Summitu 2017 v Lisabonu během tříminutového "pitche"
Ondřej Tomas z CleverAnalytics na Web Summitu 2017 v Lisabonu během tříminutového "pitche"

Prostorová analýza pro rozvoz jídla a potravin. Tomuto tématu se Ondřej Tomas věnoval během tříminutového pitche na pódiu v Lisabonu.

Web Summit je technologická konference, která se koná od roku 2009, původně v Dublinu v Irsku, od roku 2016 v Portugalsku v Lisabonu, a každoroně na ni přijede přes 60 tisíc lidí. Téma je zaměřeno na internetové technologie a na konferenci jezdí generální ředitelé a zakladatelé startupů z celého světa.

Firma CleverAnalytics byla jedinou českou mezi 33 nejlepšími startupy, které se kvalifikovaly do užšího kola startupové soutěže na WebSummitu.

Soutěž měla celkem 200 soutěžících společností, které byly rozděleny do dvou úrovní. Úroveň „alpha“ byla určena především začínajícím startupům. Do úrovně „beta“ se kvalifikovalo už jen 33 společností, které jsou již v pokročilé fázi rozvoje a mají stabilnější tržní postavení na trhu.

Ondřej Tomas z CleverAnalytics na Web Summitu 2017 v Lisabonu během tříminutového "pitche"
Ondřej Tomas z CleverAnalytics na Web Summitu 2017 v Lisabonu během tříminutového „pitche“

Při tzv. „pitch“ prezentaci měl šéf CleverAnalytics Ondřej Tomas tři minuty na to, aby přesvědčil porotu o dalším postupu v soutěži. Poté za ním dle jeho slov „přišlo několik desítek konzultantů z oblasti business intelligence či firmy ze segmentu “food delivery”, pro které je lokační analýza velmi důležitá.“

CleverAnalytics business intelligence nástroj
CleverAnalytics business intelligence nástroj

Při rozvozu jídla a potravin se lokační analýza dá používat například pro zjištění ideální spádové oblasti, kdy se jim ještě vyplatí jezdit na druhou stranu města a když už ne.

Z běžných business intelligence nástrojů s tabulkami a grafy takovou informaci nedostanete, říká k tomu Maroš Pecho, který má v CleverAnalytics na starosti vytváření nových obchodních příležitostí. „Když řešíte lokaci, potřebujete mít mapu. Naše platforma přenáší obchodní data na mapu a ukazuje je v souvislostech jako například demografie a potenciál trhu. V našem případě platí, že mapa řekne víc než tisíc tabulek.“