Služba UtilityReport, která pomáhá hromadně žádat správce sítí o jejich vyjádření v rámci procesu stavebního řízení, oslavila v roce 2019 deset let na trhu.
Společnost Hrdlička po kompletním upgradu aplikace v roce 2018 investovala i nadále v roce 2019 do rozvoje služby. Přinášíme tedy ohlédnutí za rokem 2019 v rozvoji UtilityReportu a zároveň přehled novinek v roce 2020.
Digitalizujeme Česko
V první polovině roku 2019 byl ve Zlínském kraji zřízen přístup pro veřejnost a ve spolupráci s Krajem Vysočina jsme jako jedni z prvních v ČR spustili službu UtilityReport na nově budovaném Portálu občana, za což nás ocenili v soutěži Egovernment The Best 2019.
Žádosti o vyjádření elektronicky
Jedním z nejčastějších požadavků uživatelů aplikace je kompletní elektronizace služby UtilityReport. Touto problematikou se stále zabýváme a vedeme jednání s významnými správci, kteří jsou nejčastěji oslovovanými subjekty technické infrastruktury v procesu vyjadřování o existenci sítí.
Na konci roku 2019 se povedlo dokončit technicky náročné napojení UtilityReportu na podatelnu ČEZ Distribuce, aby žádosti mohly být zasílány jen a pouze elektronicky.
Věříme, že více než roční práce bude předzvěstí dalších úspěšně sjednaných rozhraní, která chceme realizovat v roce 2020. Aktuálně vedeme jednání s firmami jako jsou Technologie hlavního města Prahy, a.s., Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., MERO ČR, a. s. a NET4GAS, s.r.o.
Možnost využívání multilicencí
Častou otázkou od zákazníků bylo, kdy bude k dispozici možnost koupit si tzv. multilicenci. Připravili jsme proto vedle stávající single licence, kdy je produkt přímo svázaný s účtem v e-shopu, také dvě verze multilicencí — sdílenou a nesdílenou.
Sdílená multilicence funguje tak, že celkové množství zakoupeného produktu je sdíleno mezi tolik uživatelských účtů, kolikrát byl produkt zakoupený. Existuje tedy společný měšec kreditů (1 kredit = 1 hromadné podání žádosti), z něhož mohou všichni uživatelé společně čerpat.
Nesdílená multilicence funguje tak, že z celkového množství zakoupeného produktu je každému uživateli přiřazen přesný podíl dle toho, kolikrát by produkt zakoupený. Každý uživatel má tedy svůj vlastní počet kreditů, ze kterého může čerpat pouze on sám.
Mapové okno
Mapové okno se nachází ve druhém kroku procesu podání žádosti a je to místo, které skýtá největší množství prémiové funkcionality. Díky kompletní integraci otevřených dat z RÚIAN (Registr územní identifikace, adres a nemovitostí) uživatelé v UtilityReportu již nemusí zdlouhavě zakreslovat svá zájmová území, ale jednoduše si polygon vytvoří výběrem parcel.
Informace o zájmovém území jsme rozšířili o seznam dotčených parcel, který vypisuje všechny parcely dotčené zakresleným polygonem včetně prokliku (odkazu) do známé služby Nahlížení do KN.
Řada zákazníků také ocenila možnost nahrát si do UtilityReportu vlastní zájmové území ve formátu DXF. Tato funkce významně usnadňuje práci s mapovým oknem a šetří čas v případech, kdy je v určitém území potřeba žádost o existenci sítí podávat opakovaně.
Zákaznická podpora
Nezapomínáme rozšiřovat ani podporu uživatelům. Každý pracovní den jsou k dispozici na telefonu či e-mailu naše kolegyně v zákaznickém centru.
Pro vysvětlení, jak podat žádost přes UtilityReport, jsme vytvořili video návod, který mohou uživatelé nalézt přímo v našem firemním YouTube kanálu. V druhém videu jsme také popsali používání mapového okna.
Ve třídílném seriálu animovaných videí vysvětlujeme důležitost vyjádření k existenci sítí při procesu stavebního řízení — toto video je sice určeno spíše pro občany, ale poučit by se mohli třeba i geodeti, kteří se stavebním řízením teprve začínají.
Autor: Lukáš Opat, Hrdlička, spol. s r.o.