geobusiness-magazine-gis-stackexchange-tags

GIS StackExchange je neutrálním diskuzním fórem, které je zároveň součástí obrovské sítě StackExchange Network, kterou měsíčně navštíví desítky milionů lidí. Po roce přichází srovnání, ve kterém se autoři snaží zhodnotit, o jakém software se za posledních dvanáct měsíců nejvíc diskutovalo.

StackExchange Network, jejímž je GIS StackExchange součástí, je skupina více než 100 diskuzních fór, započatých v srpnu 2010. Celý koncept vychází ze Stack Overflow, které v roce 2008 založili Jeff Atwood a Joel Spolsky (manažer vývoje programu Microsoft Excel v letech 1991 až 1994 a majitel firmy Fog Creek Software, která mimo jiné vytvořila projektový nástroj Trello). V listopadu 2012 na diskuzní fóra v rámci StackExchange Network přišlo více než 64 milionů lidí.

geobusiness-stack-exchange-schema-w600O geoinformačních systémech se na StackExchange diskutuje v Geographic Information Systems Stack Exchange. Fórum je 100procentně nezávislé a bez nutnosti registrace.

Oproti open source software, který ve většině případů musí z principu využívat znalostí jednotlivých komunit, také uživatelé komerčních produktů – ač dostávají technickou podporu od prodejce – na GIS Stack Exchange aktivně diskutují. Důkazem toho je ArcGIS.

geobusiness-magazine-gis-stackexchange-tags[zdroj: Geomusings]

Nejpoužívanější klíčová slova byla za poslední rok, tj. za období září 2012 až 2013, následující:

1. qgis (3910)
2. arcgis (2382)
3. python (2171)
4. arcgis-10.0 (2142)
5. openlayers (1996)
6. postgis (1560)
7. geoserver (1193)
8. arcobjects (1184)
9. raster (1174)
10. arcmap (1113)

Na uvedená diskuzní fóra se dá pohlížet dvěma způsoby. První je, že odráží skutečnou používanost software v anglosaském světě. Druhý pohled může být, že více diskutovaný software může mít věcí záležitostí.

Každopádně je dobré, že uživatelé GISů mají kam jít a zeptat se ostatních uživatelů na nezávislém fóru. Zeptejte se sami sebe, zda potřebujete od svého dodavatele placenou technickou podporu, když ji jinde můžete dostat od ostatních nadšených uživatelů. Na druhou je tato veřejná neplacená služba bez záruky odpovědi, narozdíl od komerční služby.