Integrovaný záchranný systém si vybral dodavatele dat

Právě bylo dokončeno výběrové řízení na dodavatele mapových podkladů pro Národní informační systém Integrovaného záchranného systému ČR.


V lednu 2015 vypsala Česká pošta, odštěpný závod služby ICT, zjednodušené podlimitní řízení dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, jehož předmětem byl nákup licencí na užití mapových podkladů pro Národní informační systém Integrovaného záchranného systému – konkrétně pro sjednocující část projektu tzv. Střechu NIS IZS.

V řízení byly poptávány digitální mapové podklady České republiky s navazujícím přesahem 20 kilometrů do zahraničí. Součástí zadání na dodavatele byla vektorová data silniční a uliční sítě vhodná pro routovací a vyhledávací úlohy, turistická a cykloturistická data ve vysokém stupni detailu, určená pro provoz nově budované tísňové linky 112. Soutěžící společnosti musely podat nabídku včetně funkčního vzorku dat pro dva kraje a příhraniční oblasti.

Jak dnes oznámila společnost Central European Data Agency (CEDA), její nabídka byla vyhodnocena jako nejkvalitnější a zároveň cenově nejvýhodnější. Dodávka dat do tohoto projektu bude probíhat čtyřikrát ročně po dobu čtyř let.

Jiří Jindra, generální ředitel společnosti Central European Data Agency k výsledku poznamenal: „Jsme rádi, že se naše data stanou nedílnou součástí dnes nejvýznamnějšího IT řešení v oblasti integrovaného záchranného systému České republiky. V situacích, kdy jde o záchranu lidského života, je potřeba využívat jen ty nejkvalitnější technické prostředky. Udržet takový standard našich dat je pro nás výzvou i každodenní prací.“